Top Social

torstai 18. elokuuta 2016

Mitä positiivista on mun työssä?

Asiakaspalvelu. Vaikka sulle kuinka huudetaan kurkku suorana päin naamaa, sun täytyy hymyillä kauniisti ja kertoa kuinka pahoillasi olet tästä virheestä joka ei ole edes sinun virheesi. 
"Heh heh tässä ei ole hintaa niin tää on varmaan ilmainen". Ei ole. Mutta sanot sen nauraen, kuin se olisi ensimmäinen kerta kun kyseisen murjaisun kuulet. Asiakkailla on aina ne samat vitsit, jotka lähinnä ärsyttää eikä jaksa enää naurattaa. Asiakaspalvelu alan ymmärtää vain ihmiset, jotka on sitä joskus tehnyt.


Joo, tiedetään ettei ole oikein käyttää Beyoncen koristamaa lehteä hiirimattona..

Itse olen tehnyt töitä myyjänä kohta vuoden, ensin aloitin työharjoittelun merkeissä ja sen jälkeen jäinkin ihan töihin. On niitä päiviä kun on hyvä fiilis, ja myynti käy, asiakkaat ovat iloisia ja kehuvat antamaasi palvelua. Se saa oikeesti hyvälle tuulelle kun saa positiivista palautetta.

"Olet sinä juuri kyllä oikealla alalla, niin paljon tietoa ja taitoa. Kiitos hyvästä palvelusta." 

Kyllä niitä hyviä hetkiä on töissä, ja mun onneksi niitä hyviä hetkiä on enemmän, kuin huonoja hetkiä. Ja mikä parhainta, siihen voi ihan itse vaikuttaa minkälainen päivä sulla tulee olemaan. Jos meet töihin joka päivä asenteella, "Jes tästä tulee hyvä päivä!", otat vauhdin päälle, tervehdit asiakkaita iloisesti ja teet hommia kunnolla, niin se positiivisuus tarttuu. Niin asiakkaalle, kuin työkavereillekin. Hyväntuulisuus on se avain. Vaikka asiakkaat heittäisivät sen aina niin vihoviimeisen vitsin, niin silti jaksaa hymyilyttää.


En ole suunnitellut kaupan alalle jääväni, mutta tää on mun mielestä hyvä ponnahduskivi, välivuosi, ja opettavainen sellainen. Hyvät päivät on kiinni vaan susta itsestäs, ja mulla on ainakin tänään hyvä päivä, ja aion mennä töihin hyvällä meiningillä, ja tehdä asiakkaista iloisia! Ihanaa torstaita teillekin!

6 kommenttia on "Mitä positiivista on mun työssä?"
  1. Hyvä postaus, johon voin niin samaistua! Olen työskennellyt vaatekaupassa nyt noin kolmisen vuotta, ja asiakkaita on riittänyt kyllä joka junaan. Omalla asenteella voi tosiaan vaikuttaa niin paljon siihen päivän fiilikseen, ja yritän huonoinakin päivinä tsempata itseni siihen työmoodiin ja vetää hymyn naamalle vaikka väkisin - se oikeasti kannattaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se oikeasti kannattaa! Asiakkaita on jos minkämoisia, mut siitä duunista selviää tasan itsensä tsemppaamisella ja asenteella! :)

      Poista
  2. Asiakkailtahan tunnetusti kuulee päivän parhaat vitsit..:-D Ei mut hyvin kirjoitettu, asiaa!
    http://www.lily.fi/blogit/essiel

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah jep, ja just ne parhaat! :D kiitos Essi, kiva että tykkäsit! Asiakaspalvelijat ymmärtää!

      Poista
  3. Kiva postaus, niin tuttuja nuo perus vitsit.. :D Oli kyllä kiva kokeilla tuota asiakaspalvelu työtä, mutta ei se oikein mun juttu ollut. Mutta kokemuksia siitähän sai!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että pidit! Ja joo, kyllä ne asiakkaat on aina niin hauskoja :D Mun mielestä asiakaspalvelu työtä tulee jokaisen kokeilla koska se opettaa niin paljon! Mutta eihän se tietenkään kaikkien juttu oo!

      Poista