tiistai 3. tammikuuta 2017

New things

Heipä hei ja tervetuloa vuosi 2017! Mun vuoden vaihtuminen meni tosi railakkaissa merkeissä, enkä ois kyllä parempaa meininkiä voinut toivoa! Eli huippu reissu oli. Nyt on kuitenkin aika jättää edellinen vuosi taakse, ja miettiä että mitä tavotteita ja juttuja haluaa tältä vuodelta. Ihan pieniä, kuin isoja lupauksia ja toiveita kannattaa miettiä tarkkaan. Jos sulla ei oo konkreettisia tavotteita, niin miten sä saavutat mitään?


Mun uusi vuosi alkaa nyt sillä, että pistän tammikuun ajaksi herkut sivuun. Loppu vuosi meni mulla syömisen ja muutenkin hyvinvoinnin suhteen hieman mönkään, ja joulu ja vuoden vaihde kruunasi kyllä kaiken. On aika alkaa voimaan hyvin, ja jättää tää väsähtänyt olo taakse päin. Oon tosissaan hirveä herkuttelija, ja eksyn helposti ulos syömään roskaruokaa, tai kauppaan ostamaan karkkia tai muuta ja nyt haluan siitä tavasta eroon.

Tää tulee olee mulle järkyttävä haaste, mutta nyt vielä kun sen kirjoittaa ylös tänne, niin pidän mun lupauksen varmemmin. Mun vatsa on tosi herkkä, ja alan myös olemaan siinä iässä ettei tällaisella syömisellä enää pysytä timminä. Eikä tosiaan se mun ainut tavoite ole pysyä kunnossa, vaan just voida hyvin ja saada tän ainaisen vatsakivun pois. Turvotus, paha olo ja väsymys saa nyt jäädä historiaan!


Aion miettiä parhaimman vaihtoehdon mulle jatkaa tammikuusta eteenpäin syömisen kanssa, ja muutenkin skarpata monipuolisemman ravinnon suhteen. Salaatit ja vihannekset mukaan arkiruokaan, smoothieita välipalaksi ja aamupala kuntoon. Kuulostaako hyvältä? Mulla oiskin tänne jo muuta resepti idea parista kasvisruoasta, ja ajattelin alkaa niitä jakamaan tammikuun aikana teille! Itse en uskaltanut tähän vegaanihaasteeseen tarttua, mutta jos joku siellä on tarttunut, niin suuret tsempit täältä!


Urheilun suhteen en ota paniikkia nyt, täällä nimittäin jyllää parhaillaan flunssa, ja aion sen sairastaa kunnolla pois alta. Tavoitteena on kuitenkin voida kokonaisvaltaisesti hyvin, joten kun ruokavaliot on kondiksessa, on urheilun vuoro.
Aion myös jatkaa viime vuoden "lupausta" ja kehittää itseäni henkisesti positiivisempaan suuntaan, olla ihmisille kiltti ja olla vähemmän kateellinen ja katkera muita kohtaan. Nää jutut on tuottanut mulla viime vuonna paljon tulosta, ja muutkin on huomannut muutoksen mun käytöksessä ja suhtautumisessa asioihin. Mutta aina löytyy parannettavaa!


Oon tosi positiivisin mielin tästä alkavasta vuodesta. Tästä vuodesta tulee paljon parempi mitä viime vuodesta. Tulee tapahtumaan muutoksia, toteutetaan unelmia ja kurkotetaan tähtiin. Ikinä ei voi tasan tarkkaan tietää mitä tuleman pitää, ja se vasta onkin siistiä! Katsotaan mihin tänä vuonna päädytään! Toivottavasti teillä oli hullun hauska uusi vuosi, ja toivottavasti se on alkanut myös ihanasti! Tässä ois teille mun muutamia pieniä "lupauksia" uudelle vuodelle, voitais vaikka myöhemmin palata sellaisiin tavoitteisiin mitä oon asettanut itselleni. Minkälaisia toiveita tai lupauksia teillä on tulevalle vuodelle?

12 kommenttia:

  1. Itellä myös herkut pois nyt hetken. Jo parin päivän aikana oon huomannu selvästi enemmän virkeyttä! Tsemppiä sinne<3

    http://www.harrietgripenberg.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, mä veikkaan että kaikilla on nyt vähän sama! :-D Tsempit sullekin <3

      Poista
  2. Mulla vähän samanlaisia fiiliksiä. Maha kans todella herkkä ja mun syöminen on ihan päin helvettiä, joten pakko koittaa saada edes jotain muutosta aikaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oivoi! Joo kyllä sama täällä, ei vaan kroppa kestä epäsäännöllistä ja huonoa ruokavaliota :-)

      Poista
  3. Oi ihana Ninni!♥ Mulla ei oo kummosempia lupauksia tälle vuodelle, mutta yritän enempi elää hetkessä :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Jenna! <3 Toi on kyllä hyvä lupaus!

      Poista
  4. Sun blogi on ihanan näköinen! <3 Mulla on sama että herkuttelen ihan liikaa, mutta yritän vähentää edes vähän herkuttelua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon! :-) Se on aina positiivista jos edes hieman yrittää vähentää!

      Poista
  5. Sulla on tässä tosi hyviä juttuja. Musta toi henkisesti kehittäminen on tärkeä ja hyvä kohta. Siinä voisi olla itselle ja monelle muullekin parannettavaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, kiitti! :-) Toi on kyllä totta!

      Poista
  6. Täällä ollaan aikalailla samoilla fiiliksillä oman hyvinvoinnin suhteen - herkut piiloon tammikuun ajaksi, ja oikeasti siihen kunnon ruokaan sekä liikuntaan panostaminen! Ihan kuin olisin lukenut omaa tekstiäni, kun kirjoitit että syksy ja loppuvuosi meni hieman mönkään herkuttelun yms suhteen, sillä niin se meni myös täällä :D

    Olo on ollut ihan liian pitkään todella uupunut ja en jaksa tehdä asioita enää samalla tavalla kuin ennen, tosin siihen on vaikuttanut myös tämä pimeä aika vuodesta, mutta toinen puoli on tullut ihan siitä roskaruuan ja herkkujen mättämisestä sekä liikkummattomuudesta.. Noidankehä on siis jatkanut pyörimistään, haha :D Toivottavasti saadaan kumpikin taas oma hyvinvointi paremmalle mallille <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta tuntuu että kaikilla oli toi viime vuoden loppu vähän sekavaa syömisen ja liikunnan suhteen, mutta annetakoon se anteeksi! Se on kuitenkin nyt hyvä tarttua kiinni uusista jutuista ja parantaa syömistä! :-) Onneks tuo pimeä aika pikku hiljaa vaan vähenee! Mut tsempit sullekin sinne <3

      Poista