maanantai 27. helmikuuta 2017

Epäonnistumisia?

Kirjoittelin teille viime viikolla, että meininki on nyt viime aikoina ollut hieman hektistä. Ja täytyy kyllä myöntää, että mulla ei oo todellakaan ollut ajatukset ihan täysin mukana missään, muussa kun tulevaisuudessa. Mitään kriittistä ei siis ole sattunut, ja halusin oottaa vaan lopullista päätöstä, ennen kuin avaan tänne asiaa sen enempää.


Mä hain viime viikon maanantaina töitä. Oon jo jonkin aikaa tähyillyt avoimia työpaikkoja sillä silmällä, ja nyt osu kohdalle aika potentiaalinen paikka. Laitoin hakemuksen maanantaina, ja tiistaina kahden tunnin varoitusajalla mä lähdinkin jo työhaastatteluun. Haastattelun jälkeen mulla oli tosi hyvä fiilis, ja olin iloinen että mut oltiin kuitenkin noteerattu ja haluttu haastatteluun.

Aloin miettimään tän nopeatempoisen työnhaun jälkeen, että miten nopeasti melkeinpä kaikki voi muuttua. Uusi duunipaikka ois vaatinut aikaa ja uhrautumista aika paljon aluksi. Se tuttu ja turvallinen työpaikka vaihtuisi uuteen ja tuntemattomaan, ja se vasta oiskin out of my comfort zone.

Ja tähän väliin, en siis saanut kyseistä paikkaa. Epäonnistuinko? En mielestäni.




Olisin ollut tosi iloinen, jos oisin saanut sen paikan, mutta oon myös ihan tyytyväinen näinkin. Tiedän nyt, että mun työnhaku taidot ja CV on kondiksessa, mutta jotain pitää myös hioa. Työhaastattelu tuli mulle liian lyhyellä varoitusajalla, enkä ees kerennyt miettiä mitä multa voitais kysyä, saatikaan että mitä vastaisin. Mun mielestä "epäonnistumisista" puhutaan aivan liian vähän, sillä ei kellään elämä pompi pelkästä onnistumisesta toiseen. Välillä pitää yrittää, ja epäonnistua, ja yrittää sen jälkeen uudelleen, ennen kuin onnistuu. Oon myös vähän sitä mieltä, että tää duunipaikka ei ollut mua varten, vaan edessä on vielä jotain parempaa. Sitä odotellessa.


Kaikkein parhainta on oppia just näistä tällaisista hetkistä, mut pitää myös osata heittäytyä hetkeen, tarttua mahdollisuuksiin. Niinkuin mä tein. Ja vaikka se ei tuottanut tulosta, niin oon tyytyväinen itseeni. Pääsin työhaastatteluun ja loistin siellä parhaani mukaan. Nyt siis kohti uusia työhakemuksia, ja niitä onnistumisia. Kaikilla tulee olla tavoitteita, ja niitä tulee parhaan mukaan luoda mahdolliseksi. Mut välillä on ok, jos kaikki ei onnistukaan ihan heti ekalla kerralla. Pitää olla myös armollinen itselleen, koska jos oot liian ankara itselles, niin helposti ajaudut myös luovuttamaan.

Tavoitteellista, unelmien täyteistä ja ennen kaikkea ihanaa maanantaita! Olkaa armollisia itsellenne, ja antakaa pienien epäonnistumisien tuoda teille tarvittavaa boostia uusien juttujen yrittämiseen! xx

14 kommenttia:

  1. Siis ihania nää sun maanantaipostaukset! Tykkään kaikista sun postauksista, mutta joku näissä maanantaissa on, että odotan niitä eritoten :)
    Harmi ettei paikka sattunut kohdalle, mutta se oikea on sieltä vielä tuloillaan - kuulostaa kliseeltä mutta kumminkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei kiitos! <3 Haha, ehkä mä maanantaina aina kirjoittelen jotain vähän syvällisempää, joka myös boostaa mua alottamaan mun viikon täysillä! :-D

      Poista
  2. Mulla oli viime syksynä sama tilanne. Olin töissä yhdessä paikassa, kävin haastattelussa toisessa paikassa, joka olis työaikojen suhteen (ja verrattuna sen hetkiseen työhön) ollut ihan unelmaduuni! En saanut paikkaa, mutta pääsin haastatteluun ja sain uuden kokemuksen! :) Kivaa maanantaita! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokemuksen kannalta se kannattaakin ottaa! :-) Kokemusta rikkaampana eteenpäin, kivaa viikkoa sulle <3

      Poista
  3. Pienet epäonnistumiset tuo aina lisä boostia uusien juttujen yrittämiseen! Se on totta<3 Ihanaa maanantaita :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan, sä sen sanoit Jenna! <3 ihanaa viikkoa sulle!

      Poista
  4. Aivan ihanan tekstin kirjotit ja täyttä asiaa♥
    Itellä oli ihan sama tilanne tasan vuos sitten, mut ite sain paikan. Kuitenki liian nopeesti tullu haastattelu ja yhtäkkinen työ sekotti mun opiskeluja sekä muutenki ajatus maailmaa. En ollu ehtiny henkisesti tai fyysisesti valmistauta töihin, jotka alko melkeenpä heti. Kolmen kuukauden päästä irtisanoin itseni, sillä stressiä oli liian paljon. Kyseessä oli kassalla työskentelminen, asiakaspalvelu, joten koko ajan piti näyttää hymyilevää naamaa, vaikka kuinka väsynyt ja huolia täynnä pääkoppa oli. Tästä opin että pitää hoitaa ensin yksi asia loppuun eikä tehdä montaa asiaa samaan aikaan.
    Btw ihanat kuvat oot laittanu tähän ja noi lasit sopii sulle tosi hyvin ♥ Ihanaa maanantaita sulleki :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ihana kuulla! :-) Typerää tuollainen ettei kerkeä rauhassa valmistua haastatteluun, eikä itse työhönkään! Aivan varmasti tulee paljon stressiä tuollaisesta! Liian monta keskeneräistä asiaa aiheuttaa kyllä suuren paineen! Kiitos paljon Paula, ihanaa viikkoa sulle <3

      Poista
  5. Pidät vaan pään pystyssä jatkossakin niin kyllä se onni vielä potkaisee! :) mikään yritys ei oo ikinä turha kun tavoittelee omia unelmia! Aina pienestäkin takapakista voi oppia paljon :) ja eihän mikään olisi hauskaa jos kaikki ojennettaisiin eteen ja saisi kaiken mitä haluaa ;) tommoset just kasvattaa halua haaveilla ja antaa potkua yrittää taas uudelleen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, nimenomaan! :-) Aina kannattaa yrittää, ja kaikesta voi oppia aina! Välillä pitää tehdä vähän enemmän töitä tavoitteiden eteen!

      Poista
  6. Tosi ihanasti kirjoitettu, oot aivan oikeassa!

    VastaaPoista
  7. Itsekin hain viime syksynä haastatteluun todella potentiaaliseen paikkaan, mutten kuitenkaan tullut valituksi. Kyllähän se aluksi harmitti, mutta nyt ajattelen vain että sain hyvää kokemusta ja kyseinen työpaikka ei ollut itseäni varten :) Joskus kyllä nuo työtarjoukset tulevat ihan puskista, sillä itse aloitan parin kuukauden päästä uusissa hommissa, johon suostuin parin päivän miettimisen jälkeen! :D Tsemppiä sinnekin tulevaan ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en oo ees varma että harmittiko se, mutta jotenkin tuli sellainen jännä olo että oonko valmis niin nopeella aikataululla vaihtamaan yhtäkkiä työpaikkaa :-D Mut työhaastattelu on aina positiivinen asia, ja nimenomaan kokemus! Kiitos tsempeistä! <3

      Poista