maanantai 22. toukokuuta 2017

Tehokkaampia aamuja

Oon jo jonkun aikaa yrittänyt saada mun aamuihin muutamia uusia rutiineja. Tuntuu et oon nykyään aamuisin ihan hullun laiska, enkä saa ikinä mitään aikaiseksi. Aina tulee töihin kiire ja aamupalakin jää hätäiseksi. Ei kiva. Nyt päätän että tähän tulee muutos!



Aamujen suurin ongelma on ehkä se ylös nouseminen, ja tiedän että asiaa ei helpota heti ensimmäisenä sängyssä somen selaaminen. Oon huomannut, että mulla menee aamusta helposti puoli tuntia Instagramin ja Facebookin selailuun, ja se ei tosiaan tehosta mun aamuja yhtään. Ajattelin tästä lähtien, että selaan somet vasta kun aamupala on syöty! Normaalisti kun nousen ylös, niin ensimmäisenä kulautan ison lasin vettä kurkusta alas, ja keitän kahvia. Juon siis kaksi kuppia kahvia jo ennenkuin olen edes syönyt, ja tiedän että se ei tee hyvää vatsalle... Tästä tuleekin mun suurin haaste, muuttaa kahvin juonti vasta aamupalan jälkeiseksi hetkeksi.



Oon jo lisännyt yhden uuden jutun mun aamurutiineihin. Juon ensin tietenkin vettä, mutta sen jälkeen teen tuollaisen todella houkuttelevan näköisen drinkin, haha. Vettä, Opti-MSM jauhetta, Foodinin Viherjauhetta ja puolikkaan sitruunan mehu. Voin kertoa että aluksi meni aikalailla irvistellen tuo alas, mutta nyt se on alkanut jo maistumaan ihan hyvälle! Huomaan heti että oon paljon pirteämpi, kroppa voi paremmin ja pysyn jopa hieman kylläisempänä pitempään tän juoman jälkeen!


Ne ketkä on jo kauemmin mun blogia seuraillut, niin tietää sen että oon aina diggaillut aamuista tosi paljon. Ja varsinkin hitaista sellaisista! Mut nyt hitaat aamut on alkanut hidastaa mua entistä enemmän, ja on oikeesti aika olla tehokas taas. Uuden työn alkaessa haluun olla heti aamusta skarppi, ja saada oikeesti kunnolla aikaan ja voida hyvin. Ne on mun tän alkavan kesän missio.

Tehokasta ja ihanaa maanantaita teille kaikille, mitä aamurutiineja teillä on? xx

14 kommenttia:

  1. Näyttääpä herkulliselta! Mun aamut alkaa yleensä kupillisella kahvia ja somenselailulla - huono tapa mullakin siis :'D aamupalan syön vasta pari tuntia kahvin jälkeen, riippuen toki siitä oonko vapaalla vai menossa jonnekin. Oon yrittänyt opetella tota vedenjuontia heti aamusta, mutta aina tuntuu unohtuvan..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sofia, sitä se olikin! Hah, en nyt sano et huonoja tapoja, mut ei välttämättä pitemmän päälle toimivia :-D Veden juominen kyllä kannattaa heti aamusta, oikeasti! :-)

      Poista
  2. Ihanan inspiroiva postaus! Niin hyvän näköinen aamupala♥

    VastaaPoista
  3. Mahtava ja tosi inspiroiva postaus Ninni! <3 Tuo vihreä juoma vaikuttaa mielenkiintoiselta, siis semmoiselta jonka voisin itsekin ottaa osaksi aamurutiineja haha. Mulla on ongelmana se että oon niin hidas aamuisin ja herään liian myöhään, joten aamuisin tulee kauhea kiire vaikka oon myös semmonen joka rakastaa hitaita aamuja. Mulla on siis tavoitteena oppia menemään ajoissa nukkumaan ja sen avulla myös herätä aikaisemmin! :-)

    http://olderthanyesterday.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Milla, ihana kuulla! :-) Tuo viherjuoma starttaa kyllä päivän ihan eri tavalla! Mut oon kyllä ihan samanlainen sun kanssa, oon vaan aamuisin hidas, haha! <3

      Poista
  4. Äääk ihanan näköinen! <3 Oispa joka aamu aikaa väsää tuollainen. Mä rakastan aamupaloja yli kaiken. Kuitenkin mulla yleensä lähtee aamu käyntiin kahvilla ja vedellä ja syönkin seuraavaksi lounaan kovin nälkäisenä. En oo ikinä ollut mikään terveysintoilija ruokailun suhteen, vaikka rakastankin kaikkea ns. "terveellistä" ruokaa. Pitäisi kyllä aamupalallakin alkaa syömään ja juomaan jotain, mikä pitää mielen virkeänä. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah, kiitos! :-) Nimenomaan :-D Ei oo kyllä turhaa puhetta että aamupala on päivän tärkein ateria, sillä sillä jaksaa oikeasti paremmin ja pitempään!

      Poista
  5. Tehokkaista aamuista tulee niin hyvä mieli! Niihin pyrin itsekkin, mutta juurikin tuo somen selailu sängyssä tekee aamuista usein tosi laiskoja :D

    http://simplylovingstyles.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä, älä muuta sano Janette! Joo se ei kyl oo mitään kaikkein tehokkainta! :-D

      Poista
  6. Oi miten hyvännäköinen aamupala!<3 Mäkin niin rakastan hitaita aamuja kun saa vaan heräillä rauhassa ja syödä hyvin :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Jenna! :-) Tuo on kyllä niin totta, oon samaa mieltä <3

      Poista
  7. Ihanan näköinen aamupala ja muutenkin kiva postaus! :)

    tiiaemilia.blogspot.fi

    VastaaPoista